Mother Teresa Catholic School - Reisverslag uit Toronto, Canada van Windesheim Zwolle - WaarBenJij.nu Mother Teresa Catholic School - Reisverslag uit Toronto, Canada van Windesheim Zwolle - WaarBenJij.nu

Mother Teresa Catholic School

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Windesheim

11 Mei 2016 | Canada, Toronto

Op deze zonovergoten dinsdag stond een inspirerend bezoek gepland op de Mother Teresa Catholic School. Rond de klok van 10 werden we hartelijk welkom geheten door de principal, de vice-principal en een aantal zeer betrokken leerkrachten. Een heldere PowerPoint, maar vooral de aanvullende informatie ten aanzien van de 21st century skills, het inquiry based leren en het gebruik van ICT binnen de school zorgden ervoor dat we voorafgaand aan de klassenbezoeken al een duidelijk beeld kregen vanuit welke uitgangspunten er in de groepen werd gewerkt. Dat het niet slechts mooie woorden betrof, werd als snel zichtbaar. Wat een fantastische school met geweldige professionals. Zowel leerkrachten als ook elke leerling stonden open voor onze vragen, zodat we een realistisch beeld kregen, maar vooral ook erg enthousiast werden om de opgedane indrukken te vertalen naar onze eigen beroepspraktijk. Kijkend naar mijn aantekeningen deze middag, springen de volgende quotes en aspecten eruit ... :
* ' They have to love learning!'
* 'Focus on de whole child.'
* De nadruk op vaardigheden, niet op inhoud.
* 'See what imagination can create.'
* 'Aware of what they need and how they want to get there.'
* Diversiteit is de norm.
* 'Equal is not the same for every child.'
* 'How can we best meet the need of that child?'
Een geweldige dag over hoe leerlingen te leren leren vanuit de diversiteit, hoe mooi was het dan ook om gezamenlijk af te sluiten bij restaurant Signs, waar wij ons moesten verdiepen in het bestellen in gebarentaal. Ingrid, wat een fantastisch idee, thanks!