NPDL primary school - Reisverslag uit Toronto, Canada van Windesheim Zwolle - WaarBenJij.nu NPDL primary school - Reisverslag uit Toronto, Canada van Windesheim Zwolle - WaarBenJij.nu

NPDL primary school

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Windesheim

12 Mei 2016 | Canada, Toronto

In alle vroegte na een snel ontbijtje stonden we vandaag om 7.00 u te popelen om de NPDL School te bezoeken. Dit keer niet per bus, maar per stoere MPV en privé-chauffeur ;) ... lang leve de TOMTOM, wat een stoere rit!
In mijn vorige verslag noemde ik de enorme gastvrijheid die we ervoeren op de andere basisscholen, vandaag werd deze overtroffen door een rijk ontbijt met pancakes, met hoe kon het ook anders, maplesyrup. De presentaties over 'calm down-activiteiten' en het inquiry based werken door de verschillende groepen, waren werkelijk fantastisch. De leerlingen waren zich erg bewust van wat en hoe er geleerd werd, wat maakte dat we enorm onder de indruk waren. Deze hoge mate van inzicht in het eigen leerproces zagen we tijdens de rondleidingen terug in de groepen die we onder leiding van de groep 8-leerlingen (dacht ik) mochten bezoeken. In elke klas was zichtbaar dat het 'deep learning' werd gestimuleerd door het stellen van 'genius questions', fantastisch!
Dat de uit de toetsen verkregen data daarnaast het team input geven voor het verbeteren van de rekenresultaten leek vervolgens eigenlijk weer heel erg op het Nederlandse systeem, de nadruk ook hier ligt echter weer op het daadwerkelijk toepassen van aangeboden lesstof. De teamleden die door ons met honderden vragen werden bestookt, waren (en bleven) enthousiast. Kortom ... alweer een topdag!

• 12 December 2016 - 20:08

Hanna:

Hallo,
    Mag ik vragen welke school jij geweest bent? Wij zoeken een npdl school in Toronto.

Met vriendelijke groet,
    Hanna Oostland